top of page

על ארצות ומקומות קסומים





סדרת הרצאות מגוונת השמה דגש על ארצות, נופים, אמנות, תרבויות וחברה

ימי ה' בין השעות 10.00-11.30 (באודיטוריום העירוני- רחוב הדדי 6 בת ים).

 

14.3.24 שונית האלמוגים והאיים המלדיביים - הרצאת מסע מתחת לים אל בית הגידול העשיר והצבעוני בעולםבתחילת ההרצאה נרד אל מתחת לפני הים ונבין מהן שוניות האלמוגים? מה מאפשר להן להיות כל כך עשירות במינים וצפופות עד כדי כך שהן מושוות ליערות הגשם? מדוע בעלי החיים בשוניות כל כך צבעוניים? אחר כך נבקר  במלדיביים - מדינה שונה ומרתקת הבנויה על שוניות אלמוגים. איך הפכו איי גן העדן למקום שבו העתיד הקרוב נראה מפחיד ומאיים?

מרצה: נועם בן משה

 

28.3.24 מערב קנדה – קולומביה הבריטית -אגמים , קרחונים ונהרות ,גם ערים יפהפיות כמו ויקטוריה וונקובר , נכיר את האתרים נטייל בנופים ונבין מדוע וונקובר  היא העיר בה טוב לחיות. מרצה: דבורה רוטברט

  

11.4.24 טסמניה- הרוח והמורשת האבוריג'ינית ששרדה בנופי הפרא ויערות הגשם של האי הדרומי ביבשת האוסטרלית.

מרצה: רוני ינובסקי

 

2.5.24  לגלות את ברוקלין- הרובע המלהיב והחם של ניו יורק שמשלב תרבויות, גזעים, אמנות ושפות.

מרצה: דבורה רוטברט

 

16.5.24 בולגריה- ארץ הוורדים- מדינה של נופים עשירים, כפרים ציוריים, פסגות אלפיניות של רכס הרי הבלקן, הרי רודופי והרי רילה. חופים זהובים, שרידים של ממלכות מההיסטוריה וכנסיות מרשימות. מסע של צבעים, ריחות, מוסיקה וארכיטקטורה, והסיפור היהודי המרגש.

מרצה: נסיה שכטר

 

 30.5.24 אקוודור- הפנינה של קו המשווה- המדינה שקו המשווה חוצה אותה מבורכת באינספור אזורי אקלים, החל בשרשרת הרי האנדים  רווית הרי הגעש החוצה אותה, המשך בחלקה המזרחי המכוסה בג'ונגל עבות בו מתגוררים שבטים ילידיים, וכלה באזור החוף ובאיי הגלפגוס שלהם סביבה ימית יוצאת דופן. נעלה לפסגת הר הגעש האימתני קוטופקסי, ניסע על גג רכבת במורד הרי האנדים, נבקר ביער הגשם העשיר ביותר בעולם מבחינת מגוון החי והצומח, ונכיר את מגוון החי באיי גלפגוס שסייעו בידי דארווין להגיית תורת האבולוציה.

מרצה:  יורם פורת

 

13.6.24 סינגפור -  היהלום האסייתי  

סיפורה הלא ייאמן של עיר-מדינה קטנה, שהחלה את דרכה כמושבת דייגים ענייה והפכה לאחת הכלכלות החזקות בעולם. ללא כל משאבים טבעיים, מוקפת באויבים ומלקקת את פצעי הכיבוש היפני בו נרצחו עשרות אלפים מתושבי המדינה, הופכת סינגפור תוך זמן קצר למודל חיקוי.

מרצה: משה פויסטרו

 

27.6.24 הרצאה+מופע

אתונה- מאתינה ועד מלינה, אחרונת האלות .

מסע מוסיקלי מצולם באתונה – ערש תרבות המערב. העיר בה נולדו התיאטרון , הדמוקרטיה והמשפט. נכיר את סיפור האקרופוליס, נגלה מה חדש בעיר, ונתוודע אף למוסיקת הנשמה של יוון – מוסיקת הרבטיקו. את המסע ילוו הזמרת רוחלה אלה ולהקתה , הזמרת שלוותה בהמשך את אריס סאן בשירים יווניים אהובים ופופולריים.

מרצה: דבורה רוטברט

 

 

מחיר: 400 ₪ (8 מפגשים)





bottom of page